środa, 8 maja 2013

Dietetyczne leniwe w sosie cebulowo-serowym


Zachciało mi się leniwych, chodziły za mną przez kilka dni, aż w końcu wlazły do mojej kuchni:P
Wersja oczywiście dietetyczna:)
Zapraszam na mojego nowego bloga:  www.Taste-Eat.blogspot.com


Składniki na leniwe  (na 3 spore bądź 4 średnie porcje):
- 500 g chudego twarogu
- 2 jajka
- 6 łyżek odtłuszczonego mleka w proszku
- 8 łyżek mąki owsianej razowej
- 6 łyżek otrębów owsianych
- 2 łyżki mąki ziemniaczanej
- 2 trójkąty ziołowego serka topionego light
- 2 łyżeczki suszonego koperku
- sól i pieprz do smaku

Składniki na sos (na 2 porcje):
- 2-3 cebule
- 1/3 pęczka świeżej pietruszki
- 6-7 łyżek odtłuszczonego mleka skondensowanego 4%
- 1 plasterek sera topionego light
- sól i pieprz do smaku

Cebulę drobno posiekałam, doprawioną solą i pieprzem dusiłam na patelni teflonowej na wodzie. Gdy zmiękła odczekałam aż woda odparuje i lekko ją zrumieniłam na patelni bez dodatku tłuszczu.
Mokre składniki na ciasto zmiksowałam, potem dodawałam suche składniki nadal wszystko razem miksując. Na oprószonym mąką blacie (użyłam odrobiny mąki pszennej razowej) rolowałam z ciasta wałki, spłaszczyłam je dłonią i pokroiłam na małe romby.
Do cebuli dodałam porwany na kawałki serek topiony i mleko 4%, doprawiłam wszystko solą i pieprzem. Sos podgrzewałam na małym ogniu do czasu, aż wszystkie składniki ładnie się połączą i uzyska on odpowiednią konsystencję (oczywiście cały czas mieszając).
Do garnka z wrzącą osoloną wodą wrzuciłam wcześniej przygotowane kluski, odczekałam aż wypłyną i gotowałam jeszcze jakieś 30-60 sekund. Dwie porcje klusek dodałam do sosu, wszystko dokładnie wymieszałam, a na koniec posypałam świeżą natką pietruszki.
Resztę klusek wykorzystam innego dnia z innym sosem.

Smacznego leniwego:)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...