niedziela, 5 maja 2013

Bułeczki żytnio-owsiane- smaczne i dietetyczne

Kolejna wersja moich ulubionych bułeczek- tym razem z mąką żytnią razową. Zdrowo, lekko, smacznie i dietetycznie:)
Zapraszam na mojego nowego bloga:  www.Taste-Eat.blogspot.com


Składniki:
- 6 łyżek otrąb owsianych
- 6 łyżek mleka odtłuszczonego w proszku (lub granulowanego)
- 6 łyżek mąki żytniej razowej (typ 2000)
- 2 jajka
- 3 kopiaste łyżki chudego serka twarogowego (użyłam President)
- 1 łyżeczka drożdży w proszku
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 1 łyżeczka suszonego oregano
- 2 szczypty soli

Wszystkie składniki wymieszałam w misce na gładką masę, piekarnik nagrzałam do 180 stopni. Masę nakładałam do silikonowych foremek (ok. 1 kopiasta łyżka na każdą foremkę, bo ciasto sporo urośnie).
 Piekłam 20 minut. Z podanych ilości wyszło mi 7 sporych bułek.
Masa jest na tyle gęsta, że można spokojnie wyłożyć ją na papierze do pieczenia- bułki powinny normalnie urosnąć.

Smacznego żytniego:)

Kanapeczki w mojej ulubionej wersji- z serkiem President 0%, gotowaną piersią z kurczaka, musztardą kremską i kiełkami rzodkiewki. Pycha:)


4 komentarze:

  1. właśnie włożyłam bułeczki do piekarnika, ciekawe co z nich wyrośnie ;)
    uwielbiam takie przepisy 'wszystkie składniki wymieszać' i do tego nie trzeba nic kulać, tylko po prostu wyłożyć łyżką na blache (ja nie użyłam foremek)
    no i zaintrygowały mnie składniki
    hmm strasznie jestem ciekawa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że przypadną Ci do gustu:). Ciekawa też jestem jak wyjdą bez foremek- czy się przypadkiem nie rozleją na papierze? Mam nadzieję, że zdasz relację:)
      Zapraszam na nowego bloga www.taste-eat.blogspot.com, bo tutaj bywam już bardzo rzadko:)

      Usuń
  2. bułeczki wyszły przepyszne, po prostu super
    dzięki wielkie, stronka lajtowe gotowanie ląduje w ulubionych

    acha mała uwaga, u mnie bułeczki piekły się 17 min i za bardzo się zrumieniły, myślę że 15 min w moim przypadku to max, w środku żadnych oznak niedopieczenia,ja piekłam na termoobiegu

    naprawde polecam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. www.taste-eat.blogspot.com - tego bloga dodaj, bo na niego własnie sie przeprowadziłam:)- jak pisałam wyżej:)
      cieszę się, że bułeczki wyszły i że smakują:) Nie ma nic fajniejszego niż smaczne i zdrowe żarcie:)
      odnosnie pieczenia- wszystko zależy od piekarnika, dlatego dobrze zrobiłaś, że swoje wyjęłaś wcześniej:)
      Pozdrawiam:)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...